četrtek, 8. november 2007

CAC

Že kar nekaj časa, nameravam napisati par besed o trenutno najbolj zanimivi stavbi v Valenciji, ki je od mojega bloka oddaljna slabih 200m. Oziroma je to kar cel kompleks, kar že samo ime pove;Ciudad de las Arts y las Ciencias de Valencia ali Mesto umetnosti in znanosti. Vse skupaj je res hudo za videt, in ko sem prvič videl zadevo od blizu me je imelo, da bi kar ostal tam, kakšen dan ali dva in samo posedal in gledal. Polno nenavadnih detailov in oblik, vse novo in lepo,vse v keramiki. Čeprav sem s časom dobil občutek da je mogoče preveč posebnih stavb na kupu, da je malce prenatrpano in da se stvari ne usklajujejo najbolje. Tudi en kolega tukaj, arhitekt, mi je povedal eno zanimivo, bolj filozofsko teorijo, ki ne govori temu kompleksu ravno v prid, ampak o tem mogoče kdaj drugič.

Arhitekt tega kompleksa je v Valenciji rojeni Santiago Calatrava. Med drugim je njegovo delo tudi novi olimpijski stadion v Atenah, trenutno pa dela novo železniško postajo na Ground Zero, tam kjer je nekoč stal WTC v New York-u.


Prva stavba tega kompleksa L´Hemisfèric je bila zgrajena leta 1998. V njej je 3d IMAX kino. Leta 2000 so zgradili; Museo de las Ciencias Príncipe Felipe, kjer naj bi se bilo prepovedano ne-dotikati se stvari, in je verjetno predvsem namenjeno mlajšim obiskovalcem ter L´Umbracle, to je na površju umetni park s palmami, pod zemljo pa služi kot parkirišče. Leta 2003 so zgradili L´Oceanogràfic, meni osebno najbolj zanimiva, saj je v njej ogromen akvarij, z dvema velikima steklenima tuneloma, tako da imaš, baje, občutek kot da si globoko pod gladino morja obkrožen s 500 razno raznimi vrstami morskih živali, vseh živali skupaj pa naj bi bilo 45000 in je tako največji akvariji v Europi. Še čakam, da si ogledam. In zadnja, največja ter obenem najbolj abstraktna pa je Palau de les Arts Reina Sofía, ki bo služila za opero, ples in teater. Pravzaprav je bila ravno prejšni teden premierna predstavitev opere Carmen in je bilo prav zanimivo videti ljudi, ki so že okoli polnoči čakali na karte pred to stavbo, na stolih za kampiranje, svetilkami na glavah, s knjigo v roki in zaviti v spalne vreče. Jah...vsak ima svoje veselje. Okolica z bazeni še vedno ni v celoti dokončana, tako da lahko vsak dan spremljam napredek, ko se z biciklom vozim mimo. Danes so sadili drevesca.

Sam kompleks naj bi bil končan še letos, ko bodo čez park potegnili še en most. Čez ta most in okoli Palau de les Arts naj bi šla tudi proga formule 1, ki bo v Valenciji gostovala že naslednje leto. Vendar so se pozneje odločili za drugo krajšo varianto. slikca
tu

Par nočnih fotk (še sreča, da sem vzel s seboj tudi stativ):

L´Umbracle: zgoraj park, spodaj parkirišče
(fotka je nastala že pred kakšnim mesecem, ko je bila Valencija v znamenju praznovanja)

Palau de les Arts, L´Hemisfèric, Museo de las Ciencias Príncipe Felipe

Še nekaj dnevnih oz. jutranjih...
Palau de les Arts Reina Sofía

steber od mosta

dela še niso končana...

polnjenje bazena

jutro

In sedaj... nekaj povsem drugega. Bloga nisem začel pisati, da bi govoril o dogotkih v Sloveniji, ampak novica je dobra in kar je prav je prav.Union Olimpija premagala CSKA! Jeeeeeee! Janze in ostali; sem vam prav fovš, ker se bili na tekmi. Če že Valencija ni uspešna letos in verjetno ne bo šla naprej, naj pa vsaj Olimpija postane evropski prvak, da bom še bolj ponosen da sem Slovenec:)

17 komentarjev:

Anita pravi ...

Vav, kakšna zgradba. Na prvi pogled mešanica med Sidney-sko opero in Alien-om. Me zanima koliko slovencev bi si spraskalo oči ven, če bi nekaj takega postavili v Ljubljani. Ali pa celo v rodni Idriji, kjer je že tisti ubogi marmornati plac dvignil toliko prahu. He, he.

David pravi ...

opasne konstukcije imaje, prnas nabo nkul neč tazga-no sej trg u idrji je opasn ane!

Unknown pravi ...

Waaaaw:)) Zgradbe že že, ampak iz tega veličastnega pogleda ustvarit take fotke je pa tut nekej, veš:)) Dbest res!! Hehe sm mislna, da si že copy paste dal z raznih internetnih strani, ki krožijo po mailu:) Super res, čeprou veš, da nism neki poznavalec fotografije in njenih zaslonk, stativov in vse kar je povezano s tem:))Pa vseeno pohvala nekej šteje ane, upam vsaj:)))pozdrauučk!!

Unknown pravi ...

Ne se deleč stran de bi jest kej vidu ad kešnih slik sam tu pa vim de bi se tem slikam lah rekl zgolj in sam enu, in sicer MOOOJSTROOOOOVIIIINA!!!
Bi tud ad Portaluppita prepelica tu patrdila (AA).

Anonimni pravi ...

Že ko si mi omenil, da si bližnji sosed Hemisferica, sem ti hotel predlagati, da napraviš eno tako reportažo in malo pofotkaš. Da je pa to tako mogočen in čudovit kompleks, si pa sploh nisem predstavljal. Pa še take krasne fotke. Prav škoda je to objaviti samo na blogu, kjer lahko v tem uživamo samo izbranci. To si bo res treba ogledat tudi v živo...

Košarka- super tekma, super rezultat. Prav je da stopi tudi sreča kdaj v zadnjih trenutkih tekme na slovensko stran. Letos je to kar nekajkrat storila. Odlična promocija Slovenije. A so tvoji ulični košarkarji kaj komentirali?

Anonimni pravi ...

jap tine...to je to, super fotke...se dobr da si mel stativ ja:)men enostavno vse stima!!!le tako naprej
srecno
lp

Tine pravi ...

Hvala, hvala. Me veseli da so vam všeč, fotke. Čeprav je tam res veliko teh zanimivih detailov in idej za fotkanje ne zmanjka tako hitro. Včasih pa moraš biti tudi ob pravem času na pravem mestu. Tistega ognjemeta tudi pod razno nisem pričakoval in se je kar naenkrat pojavil. Tudi oko pri Hemisfericu je le redko odprto.

Za tiste ki niste gledali tekme, utrinek s prve roke www.mycoolclips.com/?v=cb36f33066595936d8ee410cc1730050

LP

matejmm pravi ...

Res enkratne fokte in super kompleks zgradb. Izgleda tako, kot da ne bi bilo na našem planetu. Mi je kar malo žal, da nisem tam in še jaz pofotkam to zadevo. Če boš imel voljo poskusi narediti kakšno twilight varianto...

Gorazd pravi ...

Lep pozdrav iz Pariza.Sele zdaj sem pogruntal,kaj je trapasta tastatura,tako,da zastopim tvoje spanske tezave.Mislim,da so v Parizu z racunalnistvom se za nami.Niti USB prikljucka nimajo v cyber cafeju,da bi poslal slike.

Unknown pravi ...

Hejla...Na hitr so me naši sošolci pobral na Topniški in odšli smo na ogled ene razstave predelane fotografije. Dokler nismo bli tam, res nism vedla kaj bo to, sam so izdelki odštekani, on pa totalna faca. No in sm se spomnla nate, ker bi te znalo zanimat in ti pošiljam link - poglej si:)) http://www.lombergar.com/

Andrija pravi ...

super fotke in dobr objekti :) full zglida kat kešn speace "šatl" hehe

Tine pravi ...

@matejmm: Ja sem se kar nekajkrat spomnil nate ko sem hodil tam okoli. Mislim, da bi ti imel tu kar veliko dela. Ziher bom še kaj fotkal tam in verjetno boste še siti tega CACa

@fajfk: Hvala za pozdrave, me veseli de prebiraš muj blog tud med potepanjem. Če naredim rubrika, najbolj zvestih bralcev, mislim da boš na prvem mestu:)

@Barbara: Tenks za link, ris odbita zadiva. No za tu pa rabiš kej več kat sam stativ pa fotkič

mija.michelizza pravi ...

Tine - kar se tekme tiče, jst takoj zamenjam s tabo - prideš ti v Lj, jst grem v Valencijo ;-) Luškane fotke, ja, CAC je pa itak zakon ...

Anonimni pravi ...

Ker doma še nimam interneta, ob nedeljah, ko pridem k Fari z zanimanjem pregledam vse bloge svojih vnukov in pravnuka. V Rajdah ni nič novega. Vesela sem vseh tvojih novic in te prav lepo pozdravljam.

Oskar pravi ...

Uuuu, kr sapa mi je uzilu, ka sa tuk lipe fotke!!!
...ej a wis slucajnu, ki nej bi biu mij serzer at statiwa?
ajde

Tine pravi ...

@Mija: Ti verjamem, je pa kar malo žalostno, da ima Valencija eno slabših sezon, ravno sedaj ko sem jaz tukaj..Le oglas se še kaj.

@st.mama: No lepo, da te obveščajo o mojih dogodivščinah tukaj v Valenciji, bom še kaj objavil. Mej se lepo, te še kaj pokličem.

@Oskar: Hvala, hvala. Nim pojma ki bi bil tuj saržer, tujga stativa ži skor enu litu nism rabu. Mej se, se slišva gledi n.lita.ajde

Anonimni pravi ...

živjo, Tine,
zanimive fotke, res. Sem pomilsil, da bi morda kar do Valencie skočil in si to ogledal. Ampak verjetno bo premalo časa, ko bom v Barceloni. Ti pošljem mejl, da se dogovoriva za detajle. Vsekakor vidim, da ti ni dolgčas.
Uživaj!