sobota, 8. december 2007

Barca - drugič

Sem hotel napisati par besed več o Barceloni in mojem obisku tam, pa ne vem če mi bo uspelo. Je prav malce tečno pisati zdaj za nazaj. Spominja me na to, ko sem moral na faksu pisati poročila na koncu semestra o vaji, ki smo jo imeli prvi teden semestra. Ni lepšega, vam povem.

Na kratko. V Barceloni sem bil slab teden in sem stanoval, kot sem že napisal pri Janiju in njegovih cimrih. Res so bli face in preprosti, tako da smo se hitro uštekali. Z Janijem se poznava iz Šestke iz študentskega doma, kjer sva bila eno leto v istem štuku in je ravno tako strojnik. Igor je študent arhitekture in bo v Barceloni celo leto, Andreja pa je frizerka, ki tukaj živi že več časa in občasno striže na modnih revijah, drugače pa tukaj dela kot varuška. Prav prijetno je bilo govoriti en teden skoraj samo slovensko, da si človek malo odpočije:) Tudi večeri ki smo jih preživeli v njihovem stanovanju so bili nekaj posebnega. Na koncu sem se počutil, kot da bi bili skupaj že vsaj dva meseca.

Če primerjam Barcelono z Valencijo, bi lahko rekel, da sem zelo zadovoljen da sem se odločil za Valencijo (hvala Mija za nasvet:). Glavne prednosti za erazmovca so; da je tukaj precej cenejše, (sploh cene stanovanj) in da tukaj ljudje govorijo s tabo samo špansko. Tam so brž, ko so videli da sem turist, začeli govoriti z menoj angleško, me seboj seveda govorijo katalunsko. Poleg tega pa Valencija ni tako turistična in je, vsaj po občutku, bolj varna. Vsekakor pa je Barcelona zelo zanimivo in lepo mesto, prava metropola z ljudmi z vseh koncev sveta, kar ji da poseben čar.

Prve dneve sem imel s turističnimi znamenitostmi kar malce smole, saj sem vse pogledal po dvakrat. Sagrado Familio celo trikrat. Prvi dan sem bil prepozen za dvigalo, ki pelje na enega izmed stolpov. Zato sem na blagajni zaprosil za žig na račun, da sem lahko šel gor naslednji dan. Ko sem naslednji dan čakal v vrsti že pol ure, so nam sporočili, da se je dvigalo pokvarilo in zato so nam dali vstopnice za prosti obisk bazilike. Zadnji dan mi je naposled le upelo iti na stolp. Še razmišljam če se je izplačalo:) Ne ne fajn je bilo, lep razgled. Naj povem še nekaj o tej baziliki: graditi so jo začeli 1882 in je sedaj zgrajena malce več kot 50%, vendar po zadnjih izračunih naj bi bila končana leta 2025 (predvsem zaradi naprednejše tehnologije), drugo leto pa bi v njej že bila prva maša. Gavdí je na njej delal 40 let, zadnih petnajst let njegovega življenja pa se je posvetil izključno tej zgradbi. Umrl je pri 74 in sicer tako da ga je zbil tramvaj na eni izmed glavnih ulic v Barceloni. Za tiste ki ne veste; Antonio Gavdí je arhitekt, ki je v Barceloni pustil največji pečat. Podobno kot Plečnik v Ljubljani. Sam sprva nad zgradbo nisem bil preveč navdušen, ko pa sem šel notri in ko sem si ogledal muzej o tem, kako je Gavdí dobil inspiracijo za nešteto detajlov (večino jih je dobil iz narave), ki jih prej sploh nisem opazil, je postala zadeva precej bolj zanimiva.

V nedeljo smo si skupaj s "cimri" in Stanetom ogledali Picassov muzej. Muzej je posvečen predvsem zgodnjim delom tega umetnika. Prav zanimivo je bilo videti, kako se je razvijal. Pri petnajstih je risal tako lepo, da nisem mogel verjeti da lahko nekdo tako riše že pri tej starosti. Pozneje je šel v šolo za slikarje v Madrid, vendar jo je že po letu in pol zapustil, ker je bil mnenja , da se tam ne bo naučil nič novega. Pri 21 letih, ko je živel v Parizu in so ga očitno dajali harmoni pa je risal tako kot osnovnošolčki vendar na temo erotike. Najbolj odbita mi je bila risba nekega možakarja ki je klečal, iz riti mu je štrlel drek v eni roki je imel "zadevo" v drugi pa pladenj s puranom. Hehe, žal ni bila na prodaj. Kmalu za tem obdobjem pa je Picasso izumil Kubizem, s katerim se je tudi zapisal med največje umetnike vseh časov.

Pa da ne bomo samo o znamenitostih. Tudi nočno življenje v Barceloni je precej živahno, čeprav nam največkrat v klube ni uspelo priti; ali smo bili prepozni za notri, ali nismo imeli obveznih flyerjev za vstop, ali pa se nam je zdelo preprosto predrago. Tako da se je naše ponočevanje največkrat končalo na Rambli, najbolj znamenita in turistična ulica, kjer so nam Pakije (tak vzdevek se je prijel Palestince v Barci) prodajali malo pivo po en evro. Ilegalno seveda


Sagrada Familia
Dva izmed 8 stolpov. V sredini se gradi glavni stolp, ki bo precej višji kot tile tu.
Dva detaila, ki sta zelo očitno pobrana iz narave.

Casa Batlló, prav tako delo Gaudíja
Ulica pod parkom Güell
park Güell (Gaudí)
Barcelona v somraku
Skvoterji v Barceloni brez zadržkov povedo, kaj si mislijo o nas turistih:)
(povečat bo treba)
Ne to ni več Gaudí, to je umetnija, ki je spontano nastajala nekega večera pri nas doma:)
"naš" barrio - La Barceloneta. Nekoč najrevnejši predel za ribiče in delavce
Tudi v Barceloni ima vsak svoje veselje:)

Pravzaprav sploh ne vem čemu sem pisal vse to, ko pa zna Manu Chao na najboljši način predstaviti Barco v precej krajšem času:

6 komentarjev:

mija.michelizza pravi ...

Super reportažica!!!! Ti s tole Sagrado Familio so pa skos neke fore ... Jst se spomnim enkrat sem bla tam in uni zaposleni pri kartah niso znal besedice angleško!!!! (sicer nism jst rabla ;-) In to pri taki svetovni znamenitosti!!! Svašta! No, na un stolp pa nisem silila, jst pa višina ;-))

Anonimni pravi ...

Hvala za čestitke na Anitinem blogu. Kot je rekla Anita je bilo res lepo. Pa smo se dost trudil in uspeh ni izosta. Zdej smo pa mal frej, kar se tiče Monike in naših vaj.
Tvoji prijatli so sedaj verjetno že na poti.Mateju sem dala zavarovanje in vse ostalo. živjo, mama

matejmm pravi ...

Jst bi se tudi šel turista po Barceloni. Ti kar malo zavidam. Sicer pa smo včeraj dobili obširno poročilo tudi od "Selotejpija".

Tine pravi ...

@mija: ma zdej so bli kar, prijazni tu. Tudi stolp ni kašna strašna zadeva... čakaj a nisi bla ti ži na bungee jumpingu?!?

@Mama: ja čestitke še enkrat direkt:) ja hvala za vse zadeve.Bodo zihtr prišle prav:) No zavarovanje upam da ne;))

@Matej: Ne bom bil pretirano skromen, res se imamo kar fajn tu. Ampak tudi tebi tebi ni ravno dolgčas, vsaj kakor spremljam blog. Ti bom probal dodat kakšno številko. Za eno imam že idejo, ampak vse ob svojem času;)

Makaraka pravi ...

Jao, tudi jaz pogrešam Barcelono in isto poceni pivo. Živi spomini! Kdo ve, kako je zdaj tam dol?

Tine pravi ...

Mararaka...sva se mogoče srečala? Ali si celo eden izmed akterjev v tem postu? :)