sobota, 22. december 2007

Kro Fit On Arap

...ali nekaj podobnega. Vcerajsni praznik namrec. Najvecji praznik v Maroku in je tesno povezan z Islamom. Na ta dan Muslimani pocastijo dogodek iz Korana, ko je prerok Abraham hotel v znak brezpogojne zvestobe zrtvovati sina in mu je nato angel dal jagnje, da ga zrvtvuje namesto sina. Nekaj takega, poznamo tudi Kristjani, podobna zgodbo iz Svetega pisma. Zal ne vem podrobne zgodbe, kar me je kot Kristjana kar malce sram. Kdor zeli me lahko o tem pouci v komentarjih.

Kakorkoli. Na ta dan vsaka druzina v Maroku (ne glede na druzbeni status) na domu, na dvoriscu ali vcasih kar na ulici zakolje jagnje, ki iz njega se tri dni pozneje pripravlja mesne obroke. Veliko druzin, si jih cez leto ne morejo privosciti prav pogosto.

Vceraj sem dobil priloznost, ki si jo normalno zeli vsak, ki je kolikor toliko predani popotnik, da se udelezi takega praznovanja z lokalci. Ko sem si zjutraj ogledoval mesto, kajpak s fotkicem v roki, me je nek fant ustavil in me vprasal, ce bi bil pripravljen malce pofotkati njihov obicaj. Ponudba je bila odlicna, fant se mi pa tudi ni zdel nevaren, zato nisem predolgo razmisljal. Res da je to pomenilo, da bom pofotkal kako bodo zaklali ubogo zival, ampak kaj sem hotel. Tradicija je stara in obicaj je obicaj, pod noz bi sla v vsakem primeru.

No pozneje sem bil vabljen se na kosilo in vecerjo, jaz sem jim prinesel za poizkusit malce domacih suhih klobas in snopca, ki mi ga je v Valencijo prinesl Matej. Tako sem z njimi prezivel zanimiv vecer ob ritmih arabske glasbe v skromni in majhni sobici brez elektrike. Punca Hayed ki je tudi praznovala z njimi, mi je naredila zacasni tatu s pudrom henno (ali nekaj podobnega), ki so zelo popularni tudi v Indiji in ki jih ona ponavadi rise turistom na plazi. Ker ji kasneje nisem posvecal dovolj pozornosti se je naenkrat spomnila, da je bil dizajn sicer darilo, da pa bom moral placati 400 dh (slabih 9000 sit), ker je ta puder silno drag. Seveda ji nisem nasedel, zato smo se sicer z malce pregovarjanja, zmenili da je je bil tudi puder darilo:) Kljub temu so kasneje sledila vprasanja v stilu: "ali bi se raje porocil v Maroku ali v Sloveniji" zato sem jih hitro seznanil z (vam do zdaj se neznanim) dejstvom, da sem ze zarocen v Sloveniji:)
Zvecer sem se hostel vracal z mesanimi obcutki, vendar je bila to vsekakakor ena izmed mojih zanimivejsih popotniskih izkusenj.

Danes sem si le lahko umiru ogledal mesto. Res je lepo, majhno in umirjeno, super stvar za vsakega, ki pride iz Marakesa, saj ti ni potrebno neprestano gledati za svojimi stvarmi in tudi ljudje so precej manj vsiljivi. Tudi plaza je super in tam sem si se enkrat v miru ogledal soncni zahod. Ko sem sel na avtobusno postajo, da bi preveril kdaj gre jutri moj bus za v Taghazout, sem nekje zasel z glavne ceste, ki vodi na postajo in prisel na obrobje mesta, ki je precej manj ocarljivo, kot sam center, ki velja za enega lepsih turisticnih destinacij v Maroku. Obrobje mesta namrec spominja na naselja iz filmov, kjer je se pred dnevi divjala vojna vihra, brez heca.

OK dost bo nakladanja, se par fotk...

Ce se ne oglasim do bozica: Vsem zelim veselo praznovanje Bozica, tukaj zal ni prav nic bozicno vzdusje, upam da bo jutri bolje, ko bom skupaj vsaj z enim druzinskim clanom, bratom Oskarjem:)


lokalci
tine+lokalca

odiranje ovce po zakolu


priprava kruha


peka kruha

sicer ne vem zakaj, ampak vsakic ko smo dvignili pokrovko sem moral biti jaz zraven, seveda smo to tudi nickolikokrat tudi zabelezili:)


risanje henne

ulica v centru

ulica izven centra

Se en prizor iz predmestja
renault 4 gtl for ever

Plaza: cakanje da mi zalije prste

lokalni Bob Marley (fajn dic)

eden izmed mnogih

sozitje: jaz njima Fanto, onedva men fotko





Se pogovor s simpaticnim starckom, ki mi je na vsak nacin hotel prodati Space cake (piskot s hasisem)

11 komentarjev:

Anita pravi ...

Ker se je blog začel brez fotk, sem se najprej ustrašla, da so ti ukradli fotoaparat, potem sem se bala pogledat fotke ker si opozarjal na kri, na koncu je pa najbolj grozna fotka tista ko se tetoviraš. :)

A muslimani lahko pijejo šnopc? Bolje šnopc kot alkohol :)?

David pravi ...

obvaladaš ti že prov fajn gavart:)

David pravi ...

kdaj si se aženu?pal pa ti men de neč naviš za uhcet:)
a tud u maroku furaš en hud imidž?

Anonimni pravi ...

hahaha...suhe klobase in snopc...prow ti murm niki skopirat:D:D
Je iz knjige Answer to non-muslims common questions about islam, kopiram ti pa del, ki pojasnjuje zakaj naj se ne bi, med drugim, jedlo svinjine;) 'The pig is the most shameless animal on the face of the earth. It is the only
animal that invites its friends to have sex with its mate. In America, most people
consume pork. Many times after dance parties, they have swapping of wives;
i.e. many say “you sleep with my wife and I will sleep with your wife.” If you eat
pigs then you behave like pigs.'

hehehe..hudu je...

Uzivaj!

martina

Gorazd pravi ...

Ja,malo je čudna tista s klobasami in šnopcem za muslimane. Kar pa se abrahama tiče,je pravljica popolnoma ista v koranu,kot tudi v svetem pismu. Obe religiji imata tudi iste preroke (Abraham=Ibrahim,Mojzes=Musa). Med drugimi je muslimanski prerok tudi Jezus,vendar je v Islamu dejansko označen kot prerok,v Krščanstvu pa je Božji sin.

Andrija pravi ...

kir kaos :) ej sm una ka te tetovira je pa lušna :))

Tine pravi ...

Ja vsi muslimani ki sem jih tukaj spoznav so virni, ceprav eni malo manj prakticirajo, drugi so zelo zagreti in molijo vsak dan petkrat. Prav strasno je bilo prvo noc, ko sem imelk hostel blizu moseje, in so ob treh ponoci zaceli navijati zvocnike na minaretu, ki pozivajo vernike h molitvi. Zbudil sem se in pomislil da najmanj Spanci udirajo v Maroko.

@gorazd:nasih klobas niso najbolj obrajtal; bolj zato ker so bile prekajene kot zaradi svinjine

@anita: za tvoje dobro in vsesplosno prijetnega videza mojega bloga: ne izzivaj:)

@martina: he he, ris huda:)

@davce:se nism azejnen, sam zarocen:))nec bat, si pavablen:)

@majsen: ti sam ulet, mislem de novs jemu problemov:)mal je zmedena, btw...

VESEL BOZIC, VSEM

Anonimni pravi ...

Ja,men se tud zdi, de se preveč spuščaš v prijateljske stike z domačini. Verjetnu si preveč zaupljiv. Buljš, de ne bi imel slabih iskušenj.

mija.michelizza pravi ...

Super reportaža, super fotke in super videota :-) Vidm, da španščina ti tut laufa :-)) komaj čakam na nove prispevke ...

Anonimni pravi ...

Dragi fantje ne ga srati, raje lepe fotke nam poslati,vesel Božic in new year vam želimo tilka zdravko vesna aljoša klobase so pa the best enako tudi oskarju pozdrav

Tine pravi ...

@mama: no se sm ti ze mail napisal... ahtam nase, brez skrbi

@mija:hvala za kompliment o blogu, za spanscino itak vem da me zezas:)))

@Klotilda iz tvoje sobe:
Teta Tilka:) he he, lepo presenecenje:)Hvala vsem za lepe zelje, tudi mi vam vracamo pozdrave in vam zelimo vsega lepega.Za fotke pa nic bat, bom se kaj dal gor, brez skrbi.